KÖPVILLKOR

ÅLDER
För att handla produkter hos Homeonline.se måste du vara 18 år eller äldre.

 

KÖP
Avtal om köp ingås när du väljer att registrera din beställning i
kassan. Om en eventuell felaktighet i ordern uppstår kontaktar vi dig
för att hantera ärendet vidare, det kan handla om en reservation, att
varan du beställt fått ändrad leveranstid eller andra oförutsedda händelser.

 

TRYCKFEL
Vi reserverar oss för att produktbilder inte alltid exakt återger
produkternas verkliga utseende. Hur färgen i bilder återges kan bero
på vilken typ av bildskärm du har och vilka inställningar den har.

 

FORCE MAJEURE
Vi förbehåller oss rätten att åberopa Force Majeure i sådana situationer där detta är tillämpbart.

 

PRISER
De priser vi har på vår sida är våra dagsaktuella priser inklusive 25%
(alternativt 6%) moms. Momsen är inkluderad i totalkostnaden som
du ser i kassan. Vi förbehåller oss rätten att justera priser i förhållande till ändringar i valuta, skatt, moms, avgifter eller liknande. Vi reserverar för tryckfel, prisändringar och eventuella omständigheter som vi ej kan råda över.

 

LEVERANSKOSTNAD INOM SVERIGE
Fri frakt över 1000:- inom Sverige.
Vår avgiftsfria leverans baseras på, och gäller transport till landfasta destinationer.

 

LEVERANS TILL ÖVRIGA LÄNDER
Leveranssätt, villkor, leveranstid och kostnad kan variera beroende
på land och typ av varor. Om du anger en leveransadress i annat
land kan en extra fraktkostnad tillkomma utöver den som anges i din orderbekräftelse.

 

LEVERANSTID
Leveranstiden anges på respektive produkts sida. Alla leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas. Homeonline.se är en marknadsplats med många olika leverantörer, och din order hanteras genom den enskilde leverantörens
logistiklösning och kommunikation.

 

BETALNINGSALTERNATIV
Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ för att du som kund ska kunna välja det sätt som passar dig bäst. Vi värnar om att du ska känna dig trygg som kund och använder oss därför av Klarna Checkout. Hos oss kan du använda följande betalningsalternativ:
* Kreditkort: Visa, Mastercard, Eurocard och American Express
* Klarna delbetalning: Fullständiga villkor för delbetalning hittar du
här

 

KLARNA CHECKOUT
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är
identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå
identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon
kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov
beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar
som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses
av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du
har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.

ÅNGERRÄTT
Under förutsättning att varan är oanvänd, i hel originalförpackning
och i oskadat skick har du rätt att returnera din vara. Vid retur av
vara står du själv för returkostnaden. Returrätten gäller inte om
varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig.
Kommoder från INR monteras vid beställning vilket medför ett
returavdrag på 25%. Du har normalt 30 dagars ångerrätt på varor du
köpt hos Home Online. Home online förbehåller sig rätten att ta ut
en kostnad för värdeminskning på produkten om denna har brukats
mer än nödvändigt för att fastställa kvalité och egenskaper. Detta
gäller även emballage. Home online ska kunna sälja varan vidare
utan att behöva packa om eller på annat vis avhjälpa kundens egna
hantering. Observera att täcken, sovkuddar, sängkläder, sovplagg,
madrasser samt handdukar ingår i ångerrätten förutsatt att
förpackningen är obruten. Bruten förpackning kan ej ersättas då
detta räknas som hygienartiklar. Vänligen ange ditt namn och
ordernummer vid retur.  Återbetalning utförs normalt inom 1–5
arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och
godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även
om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter
godkänd retur. Vänligen kontakta oss innan du returnerar en vara.

RETUR KAKEL/KLINKER
Vid retur av kakel och klinker så debiteras 25% av returnerat belopp som
hanteringskostnad. Även returfrakt debiteras, vilken påverkas av den mängd som returen innehåller.

 

REKLAMATION AV VARA
Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt.
Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt
ett fel med varan meddelar oss om detta. Vänligen kontakta oss
innan du returnerar varan till oss. Vid retur av reklamerad vara står
vi självfallet för returkostnaden. Varan ska dock alltid synas vid leverans. Transportskadade varor måste reklameras inom 5 arbetsdagar (dold skada). Synlig skada måste reklameras direkt vid mottagande.