Kontakta oss

Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.

Vanliga frågor och svar

I vissa fall behöver du inte kontakta oss för att få hjälp. Nedan hittar du svar på vanliga frågor angående ditt valda ärende.

Betalning
Leverans
Retur & Reklamation
HUR FUNGERAR KLARNA CHECKOUT?
Klarna Checkout presenterar viss information för dig så snart du är identifierad. Vilken information du behöver ange för att uppnå identifiering kan variera mellan olika köptillfällen och kunder. Någon kreditupplysning tas aldrig direkt i Klarna Checkout utan vid behov beroende på det betalningsalternativ du har valt. Kreditupplysningar som tas av Klarna påverkar inte din kreditvärdighet och kan inte ses av andra som begär kreditupplysning om dig, t ex banker. Sedan du har identifierats uppvisar Klarna Checkout vilka alternativ som är tillgängliga för just dig.
VILKA BETALNINGSMETODER ACCEPTERAS?
"Vi erbjuder flera olika betalningsalternativ för att du som kund ska kunna välja det sätt som passar dig bäst. Vi värnar om att du ska känna dig trygg som kund och använder oss därför av Klarna Checkout. Hos oss kan du använda följande betalningsalternativ: * Kreditkort: Visa, Mastercard, Eurocard och American Express * Klarna delbetalning: Fullständiga villkor för delbetalning hittar du här: https://cdn.klarna.com/1.0/shared/content/legal/sv_se/account/terms.pdf
HUR KAN JAG REKLAMERA EN VARA?
Du har enligt konsumentköplagen alltid 3 års reklamationsrätt. Reklamation innebär att du inom rimlig tid från det att du upptäckt ett fel med varan meddelar oss om detta. Vänligen kontakta oss innan du returnerar varan till oss. Transportskadade varor med synlig skada vid ankomst måste reklameras direkt till fraktbolaget vid avlämning, dold skada behöver reklameras inom 5 arbetsdagar.
NÄR FÅR JAG MIN ÅTERBETALNING EFTER ATT JAG RETURNERAT MIN BESTÄLLNING?
Återbetalning utförs normalt inom 1–5 arbetsdagar, dock senast inom 30 dagar, efter att vi mottagit och godkänt returen. Observera att eventuell faktura ska betalas även om du returnerar varan. Återbetalning av ordersumman görs efter godkänd retur
HUR MÅNGA DAGAR HAR JAG PÅ MIG ATT RETURNERA EN BESTÄLLNING?
Under förutsättning att varan är oanvänd och i hel originalförpackning har du 30 dagars öppet köp från det att din beställning levererats.
HUR RETURNERAR JAG MIN(A) PRODUKT(ER)?
Du kan välja att skicka varan själv med spårbar frakt, alternativt kan vi tillhandahålla en returfraktsedel för 250 kr. Kontakta alltid vår kundtjänst innan du returnerar en vara och ange ditt namn och order nummer! (https://homeonline.se/kundtjanst/kontakta-oss/) Om du har vägarna förbi vårt showroom går det även bra att lämna in den hos oss på Enebybergsvägen 23 som är öppet på vardagar mellan kl 10-18. Om du väljer att själv skicka din retur så gör du det till: Home Online Att: Retur (ditt ordernummer) Arholmavägen 2 182 48 Enebyberg "
KAN JAG RETURNERA MIN(A) PRODUKT(ER)?
Självklart! Under förutsättning att varan är oanvänd och i hel originalförpackning har du 30 dagars öppet köp från det att din beställning levererats. Vid retur av vara står du själv för returkostnaden, alternativt kan vi tillhandahålla en returfraktsedel för 250 kr. Returrätten gäller inte om varan är specialtillverkad eller på annat sätt anpassad till just dig. Kommoder från INR monteras vid beställning vilket medför ett returavdrag på 25%. Vid retur av kakel och klinker så debiteras 25% av returnerat belopp som hanteringskostnad. Även returfrakt debiteras, vilken påverkas av den mängd som returen innehåller.
INGÅR INBÄRNING?
Nej, inbärning in i fastigheten ingår inte.
VAD SKA JAG GÖRA OM JAG INTE MOTTAGIT MITT PAKET SOM PLANERAT?
Kontakta vår kundtjänst! https://homeonline.se/kundtjanst/kontakta-oss/
HUR KAN JAG SPÅRA MIN BESTÄLLNING?
Fraktbolaget hanterar och skickar dina varor. Saknar du ett epostmeddelande med spårningsnummer? Oroa dig inte, din order hanteras och skickas som planerat! Homeonline.se är en marknadsplats med många olika leverantörer, och din order hanteras genom den enskilde leverantörens logistiklösning och kommunikation.
VAD KOSTAR LEVERANSEN?
Fri frakt över 1000:- inom Sverige, annars tillkommer en fraktavgift på 99:- .
HUR LÅNG TID TAR LEVERANSEN?
Leveranstiden anges på respektive produkts sida. Alla leveranstider är ungefärliga och avser tiden från det att vi mottagit och registrerat din order tills dess att försändelsen skickas. Homeonline.se är en marknadsplats med många olika leverantörer, och din order hanteras genom den enskilde leverantörens logistiklösning.